DV zondagmorgen 17 juli tentdienst Ten Post: “Ben ik in beeld?”

Ben ik in beeld?

Zondag 17 juli is er in Ten Post een tentdienst gehouden.

Deze tentdienst is georganiseerd door een aantal leden van diverse kerken uit Ten Post e.o. Zowel de Gereformeerde Kerk ‘de Hoeksteen’ als de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt heeft net als wij hun eigen ochtenddienst laten vervallen. We zijn met meer dan 200 mensen bijeen geweest met mensen uit allerlei kerken voor deze gezamenlijke dienst.

Ds. G.W. van Wingerden heeft het thema: “Ben ik in beeld?” toegelicht waarbij Bartiméus de hoofdrol speelde. Het combo van de Baptistengemeente Appingedam heeft voor de muzikale bijdrage gezorgd.

Drie dames uit Ten Post; Marieke, Hilde en Rian, hebben onlangs in Ethiopië een halve marathon gerend t.b.v. Compassion en zij hebben in woord en beeld laten zien wat ze daar hebben ervaren.

Er is ook een collecte gehouden voor dit project dat kinderen die leven in armoede ondersteunt.

Na afloop van de dienst waa er koffie, thee of ranja met wat lekkers.

Zo ongeveer om 12.00 uur zijn we samen gaan eten.

Dit deden wij volgens het Amerikaanse systeem: Neem iets lekkers mee voor de lunch: broodjes, suikerbrood, salade, gekookte eieren, krentenbrood, pannenkoeken…. Zo ongeveer de hoeveelheid die je zelf en je gezinsleden zou verorberen. Vervolgens wordt het uitgestald op tafels en kan een ieder er langs lopen en wat lekkers bij elkaar verzamelen. Met mooi weer hopen we er een picknick van te maken op het ijsbaanveldje. Voor het bijbehorende drinken werd gezorgd.

De dienst begon om 10.00 uur

en de tent stond op het braakliggend terrein aan de Tammingastraat in Ten Post.